Šiais laikais šnekamąja kalba pažangiąją robotiką ženklinti žodžiais „dirbtinis intelektas“ tapo įprasta, nes tai patogi ir netgi madinga frazė, kuri tapo tarsi šūkiu pažangai.
Mokslininkai šio termino atžvilgiu kiek skeptiški, o kai kurie teigia, jog tikrojo dirbtinio intelekto dar nėra, geriausiu atveju jį vadindami papildytu intelektu. Sofija gali pasidalinti pora juokingų sąmojų, tačiau jos minčių procesas nėra autentiškas. Tarkime, jei Sofija būtų tavo mergina, ji neapgautų ir nepavydėtų, tačiau jos meilė irgi būtų ribota, nes jos emociniai gebėjimai apsiriboja iš anksto užprogramuotu kodu. Mes dar nesukūrėme pažangaus sintetinio intelekto, tokio, kuris galėtų kurti, o ne imituoti. Todėl meilės tarp robotų ir žmonių samprata vis dar ginčytina. Viename „Juodojo veidrodžio“ (angl. Black Mirror) epizode moteris atkuria savo mirusį vaikiną, tačiau pajaučia, kad androidui Ešui kažko trūksta, kad jis nėra unikalus. Pavyzdžiui, androidas vykdo Martos nurodymus, bet ji žino, kad jos Ešas būtų jai paprieštaravęs. Robotas sugeba įgyti naujų funkcijų, tačiau tik imitacijos būdu, todėl Marta galiausiai nuo jo atsiriboja. Visiškai priešingas Ešui – tai replikantas robotas Saperas Mortonas iš „Bėgančio skustuvo ašmenimis 2049“, kuriam rūpi visa gyvybė. Jis švelnus ir netgi doras, tačiau žmonės jį vis vien medžioja, jį vadindami „kenkėjišku odos dirbiniu“.
Tiesą sakant, pagrindinės robotų technologijos taisyklės buvo įvestos dar 1940-aisiais, rašytojui Aizekui Azimovui suformulavus tris robotikos dėsnius, skirtus užtikrinti, kad robotai nepakenktų žmonėms. Žmonės iš esmės pervertino DI galimybes, kai jo idėja pirmą kartą buvo sumanyta XX a. penktajame dešimtmetyje. Informatikas ir MIT DI laboratorijos įkūrėjas Marvinas Minskis drąsiai tvirtino, kad „užteks vienos žmonių kartos iš esmės išspręsti dirbtinio intelekto sukūrimo klausimus.“ Dirbtinis intelektas sulaukė tiek reklamos, kad beveik nebuvo jam prieštaraujančių. Tačiau Hubertas Dreyfusas, MIT filosofas, atvirai sukritikavo šią idėją, teigdamas, kad kompiuteriai neturi jokio kultūrinio pagrindo, vaikystės patirties bei dėsningų prisiminimų, t.y., tų dalykų, kurie smegenų raidoje vaidina lemiamą vaidmenį. Būtent todėl dirbtinio intelekto intelektiniai gebėjimai geriausiu atveju yra remti formulėmis, jam trūksta sveiko proto, kurio užprogramuoti kompiuterinėje programoje negalima.
Kas būtų, kas nebūtų, bet Huberto Dreyfuso teiginiai vis dar atitinka šiandienos situaciją. Dar nėra tokio DI, kuris galėtų egzistuoti vien savo mintyse. Inžinierius Judėja Perl, žinomas dėl tikimybinio DI kūrimo aštuntajame dešimtmetyje, yra įsitikinęs, kad išties protingos mašinos turėtų suprasti ryšį tarp priežasties ir pasekmės. Tai reiškia, kad protingas robotas turėtų savarankiškai išsiaiškinti, kad rūkymas sukelia plaučių vėžį, o ne paprasčiausiai atlikti koreliaciją tarp rūkymo ir sirgimo vėžiu. Tokios mašinos taip pat turėtų mėginti atsakyti į tokius klausimus kaip, pavyzdžiui, „Kodėl šitai padariau?“ arba „Kaip galėčiau šitai patobulinti?“ Judėjo Perl teigimu, tikslas yra sąsajomis paremtą samprotavimą pakeisti priežastiniu samprotavimu ir robotus mokyti daryti išvadas stebint. Duomenų ir priežastinio samprotavimo derinys galėtų įžiebti mini revoliuciją DI srityje. Sistemos galėtų planuoti be imitacijos žaidimų, o tai galėtų privesti netgi prie laisvos robotų valios. Nepaisant to, Dr. J. Perl žavisi jau pasiektais laimėjimais, tačiau jis ragina mokslininkus planuoti į priekį, nes gilųjį mokymąsi gniuždo rutina. Kognityvinių mokslų filosofas Danielis Denetas mato tik du scenarijus kuriant jaučiančius robotus: arba užprogramuoti DI taip, kad jis elgtųsi tarsi įsimylėjęs (apsimestų), arba jį priversti mąstyti nelinijiniu būdu kaip kad žmogaus smegenys. Galutinis tikslas būtų toks mąstymo procesas, kuris remtųsi tarpusavyje susijusių minčių tinklu, panašiu į neuroninę demokratiją. Tik tada būtų galima kalbėti apie romantiškų robotų ir žmonių santykių galimybę.