Kompetencijos kėlimo kursas skirtas pradinių, bendrojo lavinimo mokyklų ir gimnazijų visų dalykų mokytojams.
Fenomenais grįstas ugdymas (toliau – PhBL) – tai nauja, holistinė, integruoto mokymo(si) prieiga. Esminė PhBL prieigos prielaida – mokomųjų dalykų integracija, kuria siekiama ugdyti moksleivių kompetencijas, reikalingas XXI amžiuje. Tokia mokymo prieiga yra pusiau struktūruota, todėl ją taikydami mokytojai susiduria su įvairias iššūkiais.
PhBL dviejų dalių kompetencijos kėlimo programa – pirmoji tokia Lietuvoje, sukurta pastebėjus žinių apie prieigos taikymo vakuumą. Programa siekiama suteikti mokytojams teorinių žinių bei praktinių kompetencijų pagrindą sėkmingam savarankiško fenomenais grįsto ugdymo organizavimui savo mokykloje.
Fenomenais grįsto ugdymo prieiga veikia labiau kaip bendrojo ugdymo papildymas nei substitutas. Vienas esminių tokio ugdymo sėkmės žymenų – didesnis moksleivių susidomėjimas mokomaisiais dalykais.
Baigę kursą mokytojai išmanys sėkmingos kooperacijos ir bendradarbiavimo tarp mokytojų ir mokinių principus bei būdus; vadovaudamiesi integravimo principų išmanymu, gebės formuoti mokytojų komandas, dirbančias bendrame fenomenais grįsto ugdymo projekte; gebės išskirti nagrinėsimą fenomeną ir tinkamai pasiruošti projektui; išmanys PhBL projekto specifiką, gebės taikyti tarpinės refleksijos, tarpinio planavimo principus; išmanys mokytojo vaidmenį PhBL projekto rėmuose; gebės kurti ir dirbti kūrybingoje, pusiau struktūruotoje aplinkoje; atskirs projektais, tyrimais ir fenomenais grįsto ugdymo specifiką.
Sprendžiant konkrečius klausimus, ugdomas tiek mokytojų, tiek mokinių kūrybiškumas, novatoriškumas, o kartu lavinamas lankstumas, bendruomeniškumas, mokoma įžvelgti ir susidoroti su rizikomis, ugdomas gebėjimas pritaikyti žinias naujose situacijose.
Mokytojas, išmanydamas fenomenais grįsto ugdymo specifiką, geba tinkamai palydėti, fasilituoti ir įgalinti besimokančiuosius. Tokiu būdu skatinamas smalsumas daryti atradimus, ugdomas kritinis bei divergentinis mąstymas, bendradarbiavimo kultūra. Mokiniai, rengdami pagrindinį projektą, įgyja „minkštųjų” bei „kietųjų” gebėjimų ir kompetencijų, tokių kaip viešasis kalbėjimas, projektų kūrimas, kūrybinė analizė.
Kurso trukmė – 60 val. (I dalis), 60 val. (II dalis).
Programa akredituota Vilniaus universiteto Pedagogų kompetencijų tobulinimo ir plėtros centre.
Akreditacijos nr. PKTPC- 2023/05/05.
Dalyviams, išklausiusiems kursą, išduodamas kompetencijų tobulinimo pažymėjimas.